ruokaa pala palalta

keskiviikko 13. kesäkuuta 2012

Puutarhurointia




Vähitellen alkaa parvekepuutarhassammekin kasvaa satoa. Varsinkin salaattiaineksia löytyy jo runsaasti. Jos omistat parvekkee, suosittelen erittäin lämpimästi puutarhurointia. Päivittäinen puutarhaterapia on tehnyt ainakin minulle hyvää.

Erityisen rakkaita minulle ovat tomaatintaimeni. Isäni on kasvattanut se siemenestä ja nyt ne nautiskelevat auringosta 10:n litran ämpäreissä, joissa on niille tarpeeksi kasvualaa. Ämpärit hankin Claes Olsonista ja taisivat maksaa alle 2 €.





Myös sisällä olen kasvattanut versoja, jotka ovat pian valmiita popsittavaksi!




--

Sitten muihin ruokakuulumisiini.

Gizmolle kuuluu hyvää ja se on ollut ahkerassa käytössä. Raakakakkua on tehty. Samoin mantelimaitoa. Ja jokainen aamuni on alkanut ihanalla smoothiella!


Gizmon myötä olen muutenkin innostunut hedelmien syönnistä kovasti. Eivät ne edes loppujen lopuksi ole kalliita, ja maistuvat smoothiessa taikka sellaisenaan.


Toinen asia mistä olen innostunut kovasti on vesi.

Olen pienestä asti ollut maitotyttö ja toisinaan maitoa on saattanut tulla joutua jopa litra päivässä. Vettä en ole oikein koskaan osannut juoda. Nyt kuitenkin vesi maistuu ja sen janonsammuttavuus on ihmeellinen.

Näin nautin veteni:

-annan sen hapettua jääkaapissa ensin, jotta happiköyhä vesijohtovesi tulee täyteen happea, joka juotuani imeytyy suoraan soluihini

-laitan kannuun luomusitruunan viipaleen sekä ripottelen hieman mineraaliriaksta kristallisuolaa veden sekaan - nam!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti